19.6.2016

TTT 13. Kesäkirjat (2016)


Joku varmasti tässä välissä ajattelee, että kesähän on pitkällä, mutta minulla se alkaa virallisesti vasta sitten kun olen lomassa. Eli heinäkuussa. Nyt on siis mainio hetki listata oman hyllyn kymmenen kesäkirjaa, jotka olisi kiva lukea - saa nähdä toteutuuko noista kuitenkaan mikään! Etukäteen ajattelin listan muodostuvan dekkareista ja vähän kevyemmästä viihteestä, mutta aika sekalaisen seurakunnan kirjoja ja genrejä onnistuin kasaamaan. Ei mitään yltiömäisen raskasta kuitenkaan.


Siri Hustvedt: Kesä ilman miehiä
Katherine Pancol: Krokotiilin keltaiset silmät
Anna Gavalda: Kimpassa
Margaret Atwood: Sokea surmaaja
Seita Parkkola: Viima
Guillermo del Toro: Vitsaus
Kate Morton: Paluu Rivertoniin
L. M. Montgomery: Runotyttö maineen polulla
Robert Galbraith: Käen kutsu
Jack Kerouac: Matkalla

Heinäkuuta siis odotellessa. Lisäksi aion luultavasti myöhemmin esittellä kirjastolainat, kunhan olen ne kaikki haalinut itselleni.


Muita TTT-postauksiani:
12. Oman hyllyn odotetuimmat (2016)
11. Olen nähnyt vain elokuvan osa 2/2 
10. Olen nähnyt vain elokuvan osa 1/2
9. Kamalimmat kirjat
8. Suomalaiset nykykirjailijat
7. Kesäleffoja
6. Kirjat jotka oli PAKKO ostaa... Mutta ovat silti lukemattomina hyllyssä
5. Kirjailijat joihin en ole vielä tutustunut
4. Sarjat jotka aloittaisin mutten ole vielä ehtinyt
3. Hienoimmat kirjablogien ulkoasut
2. Nuoruuteni kirjasarjat
1. Suosikkikirjat

18 kommenttia:

  1. Atwoodin ja Hutsvedtin voisin minäkin oikeastaan ottaa kesälistalleni, mutta sinulle erityisesti tuosta listasta suosittelen Mortonin Paluu Rivertoniin teosta. Se on mahtava, ja todella hyvä kirja kesäpäiville, satoi tai paistoi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla:) Kesällä on onneksi aikaa lukea näitä paksumpiakin kirjoja ilman, että ne ovat ärsyttävästi kesken monta viikkoa.

      Poista
  2. Atwoodin Sokea surmaaja on lukuelämys samoin Mortonin Paluu Rivertoniin. Minulla on suunnitelmissa selvittää myös tuo Matkalla, heinäkuussa. Vihdoin ja viimein.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyviä kirjoja olen tainnut siis listalleni valita. Matkalla sopisi kyllä loistavasti kesään. Vaikkapa matkakirjaksi:D

      Poista
  3. En ole lukenut yhtään kirjaa listaltasi. Postaauksia sitten odottelen :)
    Lukuiloa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mielenkiinnolla odotan noiden lukemista, muutama niistä on jo pidemmän aikaa roikkunut listoilla, mutta jäänyt lukematta.

      Poista
  4. Kesä ilman miehiä oli minulle todella puuduttava elämys, mutta Runotytöstä, Käen kutsusta ja Viimasta tykkäsin. Kerouacin kirja kiinnostaa myös minua, joten kiva kuulla mitä siitä pidät jos ehdit sen pariin kesän aikana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yhden Hustvedtin olen vain lukenut (josta tykkäsin), joten saa nähdä. Pitkä tuo ei ainakaan ole:D Nyt alkaa olla ongelma, että mistä sitä aloittaisi...

      Poista
  5. Käen kutsun laitoin juuri varaukseen. Atwoodia tekisi mieli lukea lisää, odotan postaustasi Sokeasta surmaajasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Löysin juuri kierrätyshyllystä sarjan toisen osan, joten jos Käen kutsu on loistava, niin voin loikata heti seuraavan pariin:)

      Poista
  6. Paluu Rivertoniin on kyllä hyvä kesäkirjaksi, suosittelen. Samoin varmasti myös Runotyttö, vaikka itselleni ne onkin aina olleet joululukemisena :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitä onkin tullut monta suositusta, täytynee lukea, ettehän te kaikki voi olla väärässä ;) Minulle tulee aina kesä mieleen Runotytöstä, mutta luulen että se sopii mihin ajankohtaan vain.

      Poista
  7. Oi mitä kirjoja! Sokean surmaajan haluaisin itsekin lukea tänä kesänä, se on odottanut hyllyssä lukematta ihan liian pitkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama täällä! Olen lukenut siitä jopa ensimmäisen aukeaman, mutta muuten aika on ollut kortilla. Heinäkuuta odotellessa...

      Poista
  8. Käen kutsu, Sokea surmaaja ja Paluu Rivertoniin ovat kaikki niin hyviä kirjoja. :p Tuo Kesä ilman miehiä kiinnostaisi minullakin lukea. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt jo sormet syyhyää, kun haluaisi aloittaa kaikki kirjat vaikka heti :D mutta maltan vielä kiltisti viikon odottaa. Muut ovatkin aikamoisia pulskimuksia paitsi juuri Hustvedt ja Parkkola.

      Poista
  9. Kiinnostava seurata, mitä kaikkea ehdit lukea! Sokea surmaaja on ainoa Atwoodin kirja, jonka olen lukenut tähän mennessä, ja se oli kyllä hyvä. Minulla on nyt lainassa hänen kirjoistaan Yli veden, joka on ilmeisesti ihan eri tyylinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kiinnostaa minua itseänikin hyvin paljon:D Atwoodilta olen lukenut ennestään pari, mutta Yli veden -kirjasta en ole kuullutkaan.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...